Im Jahr 1971 war die Welt für die Musik-Labels noch in Ordnung. Tower Records in West Hollywood verkaufte das Album der Woche Palettenweise und nachgelegt wurde mittels Sackkarre.

Zustände von denen Plattenläden heute nur noch träumen können, doch immerhin gibt es das Vinyl noch und es wird die CD offensichtlich auch noch überdauern.

-> The color film captures one of Tower Records flagship stores, located on the Sunset Strip in West Hollywood.

Tower Records was founded in 1960 in Sacramento and became an international business before closing in 2006. The record store helped revolutionize the music industry. The film was made by Sacramento City College professor Darrell Forney and shows customers shopping in the store in the evening.

Tower-Records-1971

Tower-Records-1971-2

Klicken Sie auf den unteren Button, um den Inhalt von archive.org zu laden.

Inhalt laden

By Archive.org
Via Testspiel