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Ray Collins lebt in Bulli, südlich von Sydney / Australien und bis vor nicht allzu langer Zeit war er Bergarbeiter in einer Mine. Ein absoluter Knochenjob, den er mittlerweile gegen die Kamera getauscht hat.

Dennoch verbindet er die beiden Jobs seines Lebens in seinen Bildern. Ray Collins spezialisierte sich nicht auf die spektakulären Tunnel der Big Waves, er interessiert sich für die Wellenkämme und deren Formen. Nach der Bearbeitung seiner Fotos entsteht der Eindruck, man würde auf Berge, nicht auf Wasser, blicken.

Sehr abgefahren und schön. Wie übrigens gesamte Portrait.

The coal-miner turned photographer is bringing a new angle to oceanic imagery.

The-Now

The coal-mining town of Bulli, south of Sydney, is not regarded as a repository of high art, nor as a vibrant and pulsing beehive of life and color, and yet there was Ray Collins. Seven years ago the idea of his new photography book, Found at Sea, would have seemed ludicrous to him; he was still working a mile down in the mines and hadn’t shot a single frame. Collins crawled out of the mines after blowing out a knee—“No shock absorbers left,” he says—and bought a camera with the payout. In the short years since, Collins has transitioned from subterranean to submarine and become arguably the most inventive water photographer in Australia.

The-Now-1

[vimeo]https://vimeo.com/123185527[/vimeo]